همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی
حضرت علی (ع) راه تحقق جامعه همدل را درک متقابل وظایف، خیرخواهی و نصیحت، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر می دانند.مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را با عنوان “دولت، ملت، هم دلی و هم زبانی” نامگذاری کردنددر شعار امسال، همدلی نماد هماهنگی های باطنی است و همزبانی نماد هماهنگی های بیرونی است. قلمرو این هم دلی و هم زبانی، همه میدان‌هایی است که پیشرفت کشور و تحقق عدالت و گسترش معنویت، به آن نیاز دارند .اگر چه رابطه و حقوق بین دولتمردان و مردم ، امری دو سویه است، اما به حکم قاعده ی منطقی «الناس علی دین ملوکهم » وظیفه ی دولتمردان در این امر سخت تر از مردم و رسانه ها است.از این حیث، افزودن پسوند «هم زبانی» در عنوان سال،می تواند دلالتی دال بر این بخش از منازعاتی باشد که در سال های اخیر رخ داده است.
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

همدلی و هم‌زبانی میان کارگزار و کارفرما. معنایی بدیع و مهم در فرهنگ سیاسی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب سال 1394 شمسی را با عطف توجه به آن، سالِ «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» نامیدند. و این نام‌گذاری می‌رود تا تصورها از ارتباط عموماً حقوقی و خشک کارفرما و کارگزار را به فضای آکنده از دیگرخواهیِ «همدلی و هم‌زبانی» ببرد و برگی دیگر بر دفتر مضامین بلند برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی بیفزاید.همدلی را «توانِ خود را جای دیگران گذاشتن» دانسته‌اند. اما سخن به ارتباط کارفرما و کارگزار که می‌رسد قصه وضع جالبی به خود می‌گیرد. کارفرمایی که قرار است تلاش کند «خود را جای کارگزار بگذارد» چه وضعی خواهد داشت؟ یا کارگزاری که می‌خواهد لحظه‌ای «جای کارفرما بنشیند و دنیا را از چشم او نگاه کند» چه منظره‌ای خواهد دید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۳
ابراهیم محمودزاده

همدلی وهمزبانی

نام‌گذاری سال‌ها که با ابتکار رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) پایه گذاری شده است، موضوعی است که نقش بسز ایی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.درحقیقت این  شعارها علاوه بر این که  هدف و راهبرد را تعیین می‌کند، موجب  وحدت ملی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی می‌شود.مقام معظم رهبری  در این سال‌ها با زیر نظر داشتن دقیق مسائل کشور و نیازسنجی واقعی  نام‌هایی  انتخاب کرده‌اند که نیاز روز کشور بوده  است.انتخاب شعار سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب یعنی: «همدلی و همزبانی میان دولت و ملت» در واقع نشان از نگاه عمیق و همه جانبه ایشان در شرایط ویژه داخلی و بین المللی دارد.این نگاه همه جانبه و کوشش برای حرکت در مسیر یک گفتمان مشترک می‌تواند عبور از گردنه تاریخی پیش روی نظام و مردم در سال 94 را بسیار آسان‌تر کند. تردیدی نیست که ثمره  همدلی و همزبانی وحدت خواهد بود و البته وحدت کلید پیروزی و رسیدن به قله‌های پیش رو است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۶
ابراهیم محمودزاده

رهبر معظم انقلاب سال 1394 را سال «دولت و ملت؛ همزبانی و همدلی» نام گذاری کردند و ضمن تاکید بر همکاری های گسترده دولت و ملت با یکدیگر، دولت خدمتگذار و ملت شجاع، بصیر و دانا را دو کفه یک ترازو نامیدند و عمل به این شعار را ضروری دانستند. نظام جمهوری اسلامی از زمان شکل گیری، پشتوانه اصلی خود را مردم قرار داد و تا به امروز نیز با اتکاء به قدرت مردم مسلمان توانسته موانع و چالش ها را پشت سر بگذارد و به نظام سیاسی نمونه در منطقه و جهان بدل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۲
ابراهیم محمودزاده

نقش مسجد در نحقق شعار سال

یکی از ملزومات دستیابی به رشد و توسعه و یا هر هدف والایی، در ابتدا داشتن یک برنامه‌ریزی و چشم‌انداز کلان از اهداف است تا بدین طریق تمام اقشار جامعه و طبقات، از دولتمردان گرفته تا مردم، وظایف خود را در آن چشم‌انداز تعریف کرده و گام‌هایی‌ هماهنگ به‌سوی کمال مطلوب‌ها بردارند. هرساله هم‌زمان با آغاز سال نو شمسی، مقام معظم رهبری در اقدامی مدبرانه، با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی و مکانی، اقدام به نام‌گذاری آن سال متناسب با نیاز جامعه می‌کنند و در عین کوتاهی و مختصرگویی، چشم‌اندازی را برای آن 365 روز از سال تعریف می‌نمایند تا تمامی سطوح جامعه، یک‌صدا و یک‌دست در راستای تحقق آن چشم‌انداز با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و به‌کارگیری تمامی پتانسیل‌های موجود حرکت کنند. در این نوشتار قصد داریم به نقش و وظیفه‌ی آحاد مردم در تحقق نام‌گذاری‌های ابتدای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۴
ابراهیم محمودزاده

همدلی وهم زبانی

نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب از آغاز زعامت ایشان تبدیل به یک سنت شده است؛ چنان‌که ایشان متناسب با نیازها و شرایط هر سال، در پیام نوروزی خود، عنوانی برای سال‌ها مشخص می‌کنند. این نام‌گذاری‌ها توانسته است توجه مسئولین و مردم را معطوف به مسائل مهم کشور در زمان‌های مشخص، مطابق با نیازهای آن برهه جلب کند. اما با وجود این، نارسایی‌های بسیاری در عملی شدن محتوای نام‌گذاری‌ها وجود دارد که به‌منظور مرتفع شدن، می‌باید ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شوند؛ چراکه هدف این نام‌گذاری‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکت عملی به سمت اهداف مشخص‌شده است. اما از آنچه در طول سالیان متمادی شاهد آن بوده‌ایم، چنین چیزی استنباط نمی‌شود. نارسایی‌ها و ضعف‌های بزرگی مانع تحقق شعارهای انتخاب‌شده برای سال بوده است. بنابراین یکی از ضروری‌ترین کارها آسیب‌شناسی این وضعیت است تا در پرتو این کار، مشکلات و موانع برطرف شود و در آینده، نتایج بیشتری از سنت حسنه‌ی نام‌گذاری سال‌ها حاصل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۰
ابراهیم محمودزاده

همدلی وهم زبانی

حکایت می‌کنند که مردی، کلیدش را در خانه گم کرده بود و در کوچه می‌جست. پرسیدند فلانی چرا چنین می‌کنی؟! گفت: خانه‌مان چراغ ندارد!شاید این حکایت، وصف حال این روزهای ما باشد. روزهایی که کلید حل مشکلات کشور را در لوزان و ژنو و نیویورک و اخیراً وین می‌جوییم و حالا کار به جایی رسیده است که به هیئت‌های اروپایی ماموریت می‌دهیم، درون کشورهایشان را بجویند تا شاید کلید حل مشکلات ما پیدا شود(!) و ناگفته پیداست که «یافت» می«نشود»!اینکه عده‌ای از مجموعه دست‌اندرکاران، کلید حل مشکلات کشور را در خارج از کشور بجویند، شاید مشکل اصلی نباشد. حتی اینکه با برخورد به هر شبه‌کلید دشمن ساخته‌ای، آن را بالا می‌گیرند و به عنوان دستاورد معرفی می‌کنند هم شاید یک جور ضرورت سیاسی یا عادت محسوب شود؛ اما اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی را کسی گره بزند به مذاکرات و رفع تحریم، نادان فرض‌کردن مخاطب است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۶
ابراهیم محمودزاده

موضوع نامگذاری سالها که به عنوان سنتی حسنه از سوی رهبر معظم انقلاب پایه گذاری شده است، مساله‌ای است که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه کشور می گذارد. درواقع نامگذاری‌ سالها هم هدف و راهبرد را تعیین می کند و هم باعث انسجام ملی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی می شود. رهبر معظم انقلاب همواره در این سال‌ها با رصد دقیق مسائل کشور و نیازسنجی خاصی که دارند نام‌هایی برای سال‌ پیش رو انتخاب کرده‌اند که نیاز روز کشور است و البته در بلند مدت نیز فرهنگ‌سازی عمومی آن باعث بروز رفتار و تفکری می شود که لازمه رشد و پیشرفت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۳
ابراهیم محمودزاده

همدلی و هم‌زبانی میان کارگزار و کارفرما. معنایی بدیع و مهم در فرهنگ سیاسی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب سال 1394 شمسی را با عطف توجه به آن، سالِ «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» نامیدند. و این نام‌گذاری می‌رود تا تصورها از ارتباط عموماً حقوقی و خشک کارفرما و کارگزار را به فضای آکنده از دیگرخواهیِ «همدلی و هم‌زبانی» ببرد و برگی دیگر بر دفتر مضامین بلند برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی بیفزاید.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۲
ابراهیم محمودزاده

رهبرمعظم‌انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود همکاری‌های صمیمانه و همدلی بیشتر میان ملت و دولت را شرط عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و تحقق آرزوها دانسته و لازمه‌ی شکل‌گیری این همکاری و همدلی را اعتماد متقابل معرفی کردند.رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال 1394 را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند. در این متن بر پایه‌ی بیانات رهبر انقلاب به بررسی رمز موفقیت دولت، ثمره همدلی و فرصت سال 94 پرداخته شده است.

همدلی وهمزبانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۹
ابراهیم محمودزاده

تحلیل‌های مختلفی برای تبیین طرح کلی اندیشه مقام معظم رهبری ارائه شده است که هر یک بخشی از این منظومه کلی را معرفی می‌کند. اما به نظر می‌رسد بهترین روش تحلیل و تبیین، روش تحلیل منظومه فکری ایشان با استناد به مقوله «فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی» [1] می‌باشد که در برهه‌های مختلف مورد تأکید معظم‌له قرار گرفته است. به عبارتی، برای درک مفاهیم مختلف به ظاهر پراکنده، بهترین روش جایابی این مفاهیم در مقوله فوق می‌باشد. با توجه به آنچه گفته شد، می‌توان نگاهی متفاوت نسبت به علت پدیده نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری داشت.

همدلی وهمزبانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۶
ابراهیم محمودزاده

در تداوم حرکت پسندیده و مبارک نامگذاری‌ سال‌های شمسی و انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری در پیام‌های نوروزی معظم له با عناوینی خاص که متناسب با شرایط زمانی و مکانی و فضای حاکم بر کشور می‌باشد، امسال نیز شعار «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» انتخاب شده است. در این راستا با هدف اجرا و عملیاتی  کردن این شعار در بستر مساجد، مطالبی در این خصوص مطرح می‌شود.

نقش مسجد در نحقق شعار سال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۲
ابراهیم محمودزاده

شرایط امروز ام‌القرای جهان اسلام و انتظارات و توقعاتی که از دولت و ملت ایران اسلامی در سطح منطقه و کشورها و ملت‌های مسلمان می‌رود و از همه مهم‌تر جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در جامعه بین‌الملل و تأثیرگذاری در سیاست‌های جهانی، اقتضای آن دارد که در داخل کشور یکپارچگی و یگانگی در گفتارها و رفتارها ملموس‌تر از هر زمانی جریان داشته باشد و این مهم بدون نهادینه‌سازی و تقویت بنیه‌های همدلی و همزبانی، امکان‌پذیر نخواهد بود، چه آنکه ریشه تمامی فتنه‌ها و ناکامی‌ها، تشتّت و تفرقه‌ها نیز در گسست و شکاف و چندگانگی می‌باشد. به‌ویژه اگر با هواهای نفسانی و بدعت‍های ناشی از کبر و عجب و خودپسندی و سیاست زدگی همراه گردد. در این که همدلی و همزبانی دو عنصر مطلوب و شایسته هر جامعه کوچک و بزرگی است هیچ تردیدی نیست، اما آنچه در این خصوص باید مورد توجه ویژه قرار گیرد الزامات همدلی و همزبانی است که به برخی از آنها به اختصار اشارت می‌رود

همدلی وهم زبانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۹
ابراهیم محمودزاده

رهبر معظم انقلاب با درک دقیق، جامع و صحیح از این اقتضائات، سال جدید را سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت نامیدند تا بدین‌وسیله راحت‌تر و با سرعت بهتر و مطمئن‌تری بتوان با مشکلات اقتصادی به‌وجودآمده، که عمدتاً ناشی از دخالت‌های خارجی (تحریم‌های اقتصادی، توطئه‌ی کاهش قیمت نفت و...) و سوءتدبیرهای داخلی از ناحیه‌ی مسئولین و به‌ویژه دولتمردان است، مقابله نمود.

همدلی وهم زبانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۷
ابراهیم محمودزاده

 نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به نام همدلی و هم زبانی میان ملت و دولت می‌تواند مبین رویکرد دولتمردان اجرایی کشور در اجرای دقیق منویات ولی فقیه جامعه‌ی اسلامی باشد، لیکن بهره‌گیری هر چه بیشتر از اندیشه‌های عالمان ژرف‌نگر همچون آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌تواند در تبیین هندسه‌ی نظام اسلامی، موجبات تقویت هر چه بیشتر پیوند ناگسستنی میان ملت و دولت را فراهم سازد، به عنوان نمونه ایشان در تبیین نقش کلیدی اخلاص در تقویت هماهنگی میان دولت و ملت فرموده‌اند:«وجود این شاخصه زمینه را برای رشد فرهنگی، حضور سیاسی، خلوص و صفای مردم گرانقدر ایران اسلامی و هماهنگی دولت و ملت مهیا می‌کند و نظام اسلامی را همچنان از گزند زمین و زمان و زمانه حفظ می‌کند، و همهٴ اینها در سایهٴ خلوص و در پرتو اخلاص است».

جوادی املی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۴
ابراهیم محمودزاده

ما معمولا در اندیشه سیاسی اسلام بحثی داریم که از آن با عنوان نظام سیاسی امت و امامت یاد می کنیم، در واقع نظام امت و امامت را می توان با تجربه حضرت رسول (ص) در باب تشکیل حکومت مرور کرد.
در این مرور به فضایی می رسیم که محبت و دوستی است و دولت بر اساس آن شکل گرفته و وقتی دولت می خواهد تنفیذ شود، اقبال از جانب مردم است و به سازمانی جدید می انجامد که در جزیره العرب تقریبا بی سابقه است.

همدلی وهم زبانی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۹
ابراهیم محمودزاده

 یکی از سنت‌های ایرانی که در تاریخ جمهوری اسلامی مورد امضا قرار گرفته است و با تغییر در محتوای آن، از ظرفیت‌هایش برای پیشبرد اهداف نظام سیاسی استفاده شده، همین نام‌گذاری سال‌ها بوده که به‌صورت سنتی رایج در بین رهبران جمهوری اسلامی درآمده است. در این امضا، دیگر نام سال برمبنای نام یک حیوان انتخاب نمی‌شود و معنایی سعد یا نحس برای آن تعیین نمی‌گردد، بلکه برمبنای سالی که گذشت و اقتضائات و شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، برای سالی که در پیش روست، نامی برگزیده می‌شود و بخشی از موضع‌گیری‌های رسمیِ کلانِ نظام در راستای این نام‌گذاری‌ها به کار گرفته می‌شوند.بر این اساس، رهبر معظم انقلاب همه‌ساله در روز آغازین بهار، نامی برای هر سال انتخاب کرده و آن را به اطلاع عموم مردم می‌رساند. هریک از این نام‌گذاری‌ها برمبنای تهدیدها و فرصت‌ها، مقتضیات داخلی و بین‌المللی، وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و... انتخاب می‌شوند و هر نام بار معنایی خویش را یدک می‌کشد.

http://rahebartar.ir/file/article/%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87.jpg

همدلی و همزبانی دلالت بر توافق جمعی میان اعضای دولت و مرم یک جامعه دارد و آن عامل پذیرش و درونی کردن نظام ارزشی و هنجاری یک جامعه و وجود تعلق جمع ( احساس ما کردن) و نیز وجود تراکمی از تعامل در میان افراد و همزبانی عبارتست از مشارکت سیاسی،مشارکت اجتماعی،پایبندی و شرکت در فعالیت های مذهبی،عدم بیگانگی اجتماعی و قوم گرایی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۷
ابراهیم محمودزاده

http://www.harfeakhar.com/_files/images/article/%D8%B1%D8%A7%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%DA%A9%20%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C%20%D9%88%20%D9%87%D9%85%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%20%D9%88%20%D9%85%D9%84%D8%AA.jpg

همدلی و همزبانی دولت و ملت تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب سرمایه اجتماعی کشور است و از این سرمایه اجتماعی در بخشهای مختلف باید به بهترین شکل استفاده شود.  این گونه سرمایه های اجتماعی از آن کشورهایی است که دارای هویت هستند و باید با برنامه ریزی در ایران اسلامی از این سرمایه اجتماعی بهره برد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۸
ابراهیم محمودزاده
http://www.harfeakhar.com/_files/images/article/%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C%20%D9%88%20%D9%87%D9%85%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%20%D9%88%20%D9%85%D9%84%D8%AA%20%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87%20%D8%B4%DA%A9%D9%84%20%D9%85%DB%8C%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%9F.jpg
نامگذاری هر سال فقط مختص آن سال نیست بیانات و رهنمودها و شعارهای هر سال که توسط رهبر معظم انقلاب بیان می شوند، فقط مختص آن سال و یا یک سال نیست بلکه این مسائل باید همیشه و در همه حال در جامعه ساری و جاری باشد و در واقع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود. ما در حال حاضر در شرایط بسیار حساس و در واقع در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم که سرنوشت نظام و کشور ما تا حدود زیادی به بیداری و هوشیاری هرچه بیشتر در مورد مسایل پیرامون و پیروی از رهنمود های ولی امرمان که همیشه و همواره راهگشا و چراغ راهمان بوده اند و انصافا به نحو احسن و کامل ریز مسائل را رصد و کشور را رهبری می کنند بستگی دارد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۰
ابراهیم محمودزاده

سال ۱۳۹۴ دولت و ملت همدلی و همزبانی

"من این شعار را برای امسال انتخاب کردم: دولت و ملت، همدلی و همزبانی". عبارتی کوتاه است از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله خامنه ای مد ظله. عبارتی که خیلی ها قبل از سال تحویل برای دانستن آن کنجکاو شدند. و برای  شنیدن آن در لحظه سال تحویل، لحظه شماری کردند.این جمله از آنجا که حکیمانه است و از یک حکیم صادر گردیده است؛ تقسیر پذیری بالایی دارد. و هر کسی از ظن خود برداشتی از آن را ارائه می کند. بدون شک بهترین مفسر برای این جمله شخص رهبر عزیزمان است.ایشان این شعار را در سخنرانی یکم فروردین در جوار مرقد نورانی امام رضا علیه السلام تبیین نمودند. قصد آن داریم که در این نوشتار با استفاده از بیانات رهبری به دید صحیحی درباره شعار امسال برسیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۸
ابراهیم محمودزاده

http://www.harfeakhar.com/_files/images/article/%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D9%82%D8%AF%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AC%D9%84%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%20%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%20%D9%88%20%D9%85%D9%84%D8%AA.jpg

با توجه به نام گذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) (دولت و ملت،همدلی و همزبانی) لازم می دانیم چند نکته ای در این خصوص اشاره شود تا بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور که در اختیار دولت و مردم هست را جهت پیش برد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در این مقطع حساس کنونی بکار گیری نماییم.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۵
ابراهیم محمودزاده