همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی
حضرت علی (ع) راه تحقق جامعه همدل را درک متقابل وظایف، خیرخواهی و نصیحت، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر می دانند.مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را با عنوان “دولت، ملت، هم دلی و هم زبانی” نامگذاری کردنددر شعار امسال، همدلی نماد هماهنگی های باطنی است و همزبانی نماد هماهنگی های بیرونی است. قلمرو این هم دلی و هم زبانی، همه میدان‌هایی است که پیشرفت کشور و تحقق عدالت و گسترش معنویت، به آن نیاز دارند .اگر چه رابطه و حقوق بین دولتمردان و مردم ، امری دو سویه است، اما به حکم قاعده ی منطقی «الناس علی دین ملوکهم » وظیفه ی دولتمردان در این امر سخت تر از مردم و رسانه ها است.از این حیث، افزودن پسوند «هم زبانی» در عنوان سال،می تواند دلالتی دال بر این بخش از منازعاتی باشد که در سال های اخیر رخ داده است.
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
http://teare.ir/uploads/thumbnails/thum-006f581cba4202d4182-election.jpg


رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به هنگام تحویل سال و آغاز سال جدید با انتخاب شعار سال مسیر و نقشه راه را هم برای مردم و هم برای مسئولین و دولتمردان مشخص می کنند,امسال نیزبا توجه به موقعیت و شرایط حساس کشور؛ با تدبیر ویژه وهوشمندانه معظم له سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اعلام شده است که این شعارها فقط مختص همان سال نیست بلکه زمینه ای برای تمرین و نهادینه کردن این موضوع در سال های آینده است وعملیاتی کردن آن ها نیز صرفا با برگزاری چند همایش و نشست حاصل نمی‌شود بلکه تحقق آن در گرو مشارکت همه جانبه مردم و دولت است.


 زندگی هر انسانی پر از انتخاب است، انتخاب های بزرگ و کوچک، ارادی و غیرارادی و در برخی موارد هم سرنوشت ساز، آینده هر فردی با انتخاب هایی که در زندگی امروزش کرده، پیوند دارد، گاهی ما از روی ناآگاهی و شاید هم کم تجربگی انتخاب هایی در زندگی فردی می کنیم که حتی تا پایان عمرمان هم باید هزینه آن انتخاب اشتباه را بپردازیم.

در اواخر سال  پیش رو،حوادث و اتفاقات سرنوشت سازی روی خواهد داد که انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان نمونه بارز آن میباشد؛ انتخاباتی که هرچند برای بازیگران سیاسی اهمیت فراوانی از منظر پیروزی و شکست دارد، برای مردم اهمیت آن در تشکیل مجلسی است که در فرایند انتخابات آن، از آغاز تا پایان و تشکیل مجلس، اخلاق مدارانه و منصفانه طی شود و در ‌‌نهایت مجلسی تشکیل شود که فارغ از غلبه هر یک از جناح‌های سیاسی در آن، مجلسی کارآمد و مقتدر باشد و بتواند دو وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت را به بهترین وجهی انجام دهد.

انتخابات به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های سیاسی که در آن اراده مردمی و مردم‌سالاری دینی تجلی می‌یابد و نقش کلیدی در آینده و سرنوشت کشور و جامعه دارد،جلوه ی همدلی و همزبانی بین ملت و دولت بوده و نشان دهنده انسجام کشور می باشد؛در واقع انتخابات یکی از مهمترین عرصه‌ها برای نمایش و تجلی همدلی و همزبانی است که البته شرایط و لوازم خاص خود را دارد و بدون تردید بایسته‌ها و ضرورت‌های یک انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه از جمله این لوازم است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

چراکه توجه به این ضرورت ها باعث می شود تا مردم با امیدواری بیشتر و انگیزه بالا در صحنه حاضر شده و فضای انتخابات، تبلور همدلی و همزبانی مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد. به یک معنا می توان گفت همدلی و همزبانی در عرصه انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا با حضور و مشارکت همگانی و نقش آفرینی آحاد جامعه شاهد انتخاباتی حماسی و باشکوه همراه با شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور و استان باشیم.لذا کسانی که خود را مهیای شرکت در چنین رخداد سیاسی بزرگی در کشور می‌کنند، بدانند که بی‌اخلاقی‌های مرسوم در ادوار مختلف، فضای تخریب و تهمت زدن، بی‌توجهی به منافع ملی و مردم، تلاش برای حذف رقیب به هر قیمت و... فضای همدلی و همزبانی را از بین می‌برد.

همه فعالان سیاسی متوجه این نکته باشند که همدلی و همزبانی مردم را دچار خدشه نکنند.عالان سیاسی در سالی که پیش روی داریم، می‌توانند مشق از خود گذشتگی و ایثار برای رسیدن به خیر جمعی داشته باشند، می‌توانند تمرین اخلاق مداری برای بهبود و زیبا‌تر شدن حال و هوای سیاست داشته باشند. امسال سال مهمی برای کشور و همچنین سال مهم تری برای سیاستمداران و فعالان سیاسی است که ثابت کنند می‌توانند برای تقویت همدلی و همزبانی ملی، گاهی از منافعشان بگذرند. نشان دهند گاهی می‌توانند از واکنش‌های آنی حذر کنند، به خاطر منافع مردم و کشور. می‌توانند از موفقیت‌های رقیبی که در مجلس است یا در دولت، خوشحال شوند و به آن افتخار کنند. آنان هستند که باید ثابت کنند، می‌خواهند در این کشور همدلی و همزبانی تقویت شود یا نه موفقیت سیاسی و جناحی خود را مثل ادوار سابق بر منافع ملت ترجیح می‌دهند.

با توجه به این نکته که انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم در راستای تعیین سرنوشت خود و نحوه اداره کشور در چارچوب قانون اساسی و نظام اسلامی می‌باشد، دشمنان در آستانه برگزاری هر انتخاباتی با بهره‌گیری از بوق‌های رسانه‌ای خود و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف، همواره تلاش‌های نافرجامی در زمینه عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند.

واین واقعیت که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده حمایت و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی است و بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که حضور و مشارکت مردم در انتخابات، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان، نشان خواهد داد و توطئه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد؛لذاحضور گسترده و باشکوه مردم همراه با حضور حداکثری، در پای صندوق‌های رأی، علاوه بر اینکه توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را خنثی می‌کند، ترجمان واقعی همدلی و هم‌زبانی نیز خواهد بود و بر اقتدار و ابهت ایران اسلامی در جهان و نظام بین‌المللی می‌افزاید که این امر در پسابرجام تأثیر ویژه‌ای در توسعه و ترقی کشور و حرکت بر محور توسعه دارد.

http://www.hamasesazan.ir/wp-content/uploads/2015/04/shoar1394_iranbcs03.jpg

حرف آخر:

از آنجا که لازمه برگزاری انتخابات در خور جمهوری اسلامی ایران همین وفاق و همدلی مردم و دولت است و رکن موفقیت در همه‌ عرصه‌ها همدلی توام دولت و ملت است.ملت بزرگ ایران اسلامی باید با حضور گسترده، آگاهانه خود در این رفراندوم ملی، حماسه سیاسی دیگری را رقم زده و چشم دشمنان نظام را کور و دل دوستان انقلاب و مقام معظم رهبری را شاد کنند چرا که امروز جهان چشم به برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه دوخته است.

ودرواقع حضور در پای صندوق رای نشان از بلوغ سیاسی مردم دارد که راه را برای رشد سیاسی هموار می سازد و هیچ پدیده‌ای به اندازه برگزاری یک انتخابات رقابتی، پرشور و سالم در 7 اسفند امسال نمی‌تواند همدلی و همزبانی را بین دولت و ملت را تحکیم و تقویت کند.لذا همه باید در این انتخابات شرکت کنند چرا که این حق تمام ملت است که آینده شهر، شهرستان، استان خود و کشور را انتخاب کنند. به یاد داشته باشیم هر رای ما تیر آتشینی بر چشم دشمنان است و هرگاه مردم اتحاد خود را نشان دادند دشمن بیشتر عقب نشینی کرد. حضور حداکثری ملت نشانه اتحاد همدلی و همزبانی است و قطعا ملت متدین و ولایت مدار ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی لازم در پای صندوق های رای حضور پر شوری خواهند داشت.

 بیائیم با یک انتخاب درست و دقیق کسانی را به مجلس خبرگان و نمایندگان راه دهیم که اصلح بوده و از خط ولایت فقیه عبور نکرده و خط قرمزها نظام را رعایت کند تا بتوانند از مردم مسلمان ایران دفاع کند و در مقابل اسنکباران سر خم نکند.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۲
ابراهیم محمودزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی