همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی
حضرت علی (ع) راه تحقق جامعه همدل را درک متقابل وظایف، خیرخواهی و نصیحت، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر می دانند.مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را با عنوان “دولت، ملت، هم دلی و هم زبانی” نامگذاری کردنددر شعار امسال، همدلی نماد هماهنگی های باطنی است و همزبانی نماد هماهنگی های بیرونی است. قلمرو این هم دلی و هم زبانی، همه میدان‌هایی است که پیشرفت کشور و تحقق عدالت و گسترش معنویت، به آن نیاز دارند .اگر چه رابطه و حقوق بین دولتمردان و مردم ، امری دو سویه است، اما به حکم قاعده ی منطقی «الناس علی دین ملوکهم » وظیفه ی دولتمردان در این امر سخت تر از مردم و رسانه ها است.از این حیث، افزودن پسوند «هم زبانی» در عنوان سال،می تواند دلالتی دال بر این بخش از منازعاتی باشد که در سال های اخیر رخ داده است.
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
همدلی وهمزبانی


نامگذاری امسال با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی به این دلیل است که هر دو مکمل یکدیگرند و همدلی و همزبانی امری حکیمانه و مدبرانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود این نامگذاری نیز نشأت گرفته از آینده‌نگری، تدبیر و مدیریت عالی رهبر انقلاب اسلامی است.لذااطلاع‌رسانی در ایجاد همدلی و همزبانی موثر است و در این جهت باید کارشناسان و نخبگان رو‌ش‌ها و سازوکارهای دستیابی به همدلی و همزبانی را تبیین کنند تا این موضوع تنها به صورت شعاری مطرح نشود. شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 94 انتخاب شده است در واقع روند حرکتی بخش های مختلف کشور را جهت دهی می کند.

شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، رشد و تعالی جامعه انقلابی را در سایه سار مدیریت رهبری فرزانه به همراه خواهد داشت تا از این طریق بر مشکلات فایق آمده و بتوانیم با اقتدار به مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل ادامه دهیم. همان چیزی که رمز موفقیت رسول خدا(ص) در شکل گیری جامعه اسلامی و مقابله با دشمنان زیاده خواه عصر و زمان خود بود، چرا که پیامبر اسلام(ص) با شعار «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» دل های بیگانه را آشنا و قلب های تاریک را منور ساخت و همزبانی و همدلی را محور حرکت سیاسی و دینی خود قرار داد.

وحدت مردم و مسؤولان رمز تداوم و تثبیت انقلاب است و هر چه اتحاد و همدلی بین ملت و دولت بیشتر باشد اقدامات موثر و بهتری محقق خواهد شد. لذاهمدلی و همزبانی دولت و ملت ضروری ترین نیاز کشور در حوزه های مختلف است و بی شک این همدلی و همزبانی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سوی پیشرفت و ترقی هدایت کرده و اقتدار نظام را رقم خواهد زد.خروجی همدلی و همزبانی درک مشترک و شناخت درست از انتظارات است؛ البته باید این انتظارات و نیازها واقع‌بینانه مطرح شود.

لذاهمدلی و همزبانی میان ملت و دولت تنها زمانی محقق می شود که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب‌العین دولتمردان باشد، چراکه مردم ولایت‌مداری خود را قبلا ثابت کرده‌اند.یکی از مولفه های تحقق همدلی و همزبانی وجود اعتماد بین دولت و ملت است و تا زماینکه بین مردم و مسئولان اعتماد نباشد این شعار محقق نخواهد شد.اگر دولت و ملت برای تحقق خواست و اراده کشور و انقلاب با همدلی و وحدت حرکت کنند، ایران اسلامی ازتوطئه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دشمنان ضربه نخواهد دید و محکم و استوار در برابر همه تهدیدات ایستادگی خواهد کرد. با اتحاد و همدلی، هم دولت می‌تواند وظیفه خدمت‌گذاری خود را به نحو احسن اجرا کند و هم ملت پشتوانه خوبی برای دولت در اجرای سیاست‌های کلی نظام خواهد بود.

امروز که جامعه دینی و اسلامی ما آماج کینه توزی ها و بد اخلاقی های دشمنان قسم خورده این نظام قرار گرفته است، تنها رمز پیروزی در تمام عرصه های سیاسی و مقابله با همه هجمه های غیر اخلاقی، همزبانی و همدلی امت با ولایت و دولت است. شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است، مانند سدی عظیم است که قدرت مانور همه دشمنان را در هم خواهد شکست و سر بلندی و اقتدار ایران اسلامی را محقق خواهد ساخت.

شکی نیست که اگر «هم‌دلی و هم‌زبانی» جای خود را به «نفرت و جدایی» داد، نتیجه‌اش عدم پیشرفت کشور و حل‌نشدن مشکلات آن خواهد بود. رهبر حکیم انقلاب در دوران تصدی تمام دولت‌ها قصد و هدفشان -صرفنظر از گرایشات و سلایق آن دولت- به جلو بردن انقلاب و تحقق اهداف بلند آن بوده است. آ‌ن‌چه که می‌تواند کشور را در تمام عرصه‌ها به پیش ببرد و وجهه‌ی آن را در مقابل چشم دیگران، مستحکم و پابرجا نشان دهد همین اتحاد و همدلی است که در شعار نوروزی رهبر معظم انقلاب، به وضوح قابل مشاهده است.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۷
ابراهیم محمودزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی