همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی
حضرت علی (ع) راه تحقق جامعه همدل را درک متقابل وظایف، خیرخواهی و نصیحت، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر می دانند.مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را با عنوان “دولت، ملت، هم دلی و هم زبانی” نامگذاری کردنددر شعار امسال، همدلی نماد هماهنگی های باطنی است و همزبانی نماد هماهنگی های بیرونی است. قلمرو این هم دلی و هم زبانی، همه میدان‌هایی است که پیشرفت کشور و تحقق عدالت و گسترش معنویت، به آن نیاز دارند .اگر چه رابطه و حقوق بین دولتمردان و مردم ، امری دو سویه است، اما به حکم قاعده ی منطقی «الناس علی دین ملوکهم » وظیفه ی دولتمردان در این امر سخت تر از مردم و رسانه ها است.از این حیث، افزودن پسوند «هم زبانی» در عنوان سال،می تواند دلالتی دال بر این بخش از منازعاتی باشد که در سال های اخیر رخ داده است.
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

همدلی وهمزبانی

نام‌گذاری سال‌ها که با ابتکار رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) پایه گذاری شده است، موضوعی است که نقش بسز ایی در پیشرفت و توسعه کشور دارد.درحقیقت این  شعارها علاوه بر این که  هدف و راهبرد را تعیین می‌کند، موجب  وحدت ملی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی می‌شود.مقام معظم رهبری  در این سال‌ها با زیر نظر داشتن دقیق مسائل کشور و نیازسنجی واقعی  نام‌هایی  انتخاب کرده‌اند که نیاز روز کشور بوده  است.انتخاب شعار سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب یعنی: «همدلی و همزبانی میان دولت و ملت» در واقع نشان از نگاه عمیق و همه جانبه ایشان در شرایط ویژه داخلی و بین المللی دارد.این نگاه همه جانبه و کوشش برای حرکت در مسیر یک گفتمان مشترک می‌تواند عبور از گردنه تاریخی پیش روی نظام و مردم در سال 94 را بسیار آسان‌تر کند. تردیدی نیست که ثمره  همدلی و همزبانی وحدت خواهد بود و البته وحدت کلید پیروزی و رسیدن به قله‌های پیش رو است.


نام‌گذاری‌ها  تنها یک شعار برای نامیدن یک سال نیست، بلکه تعیین هدف و راهبرد رسیدن به آن است. بدین معنا که نام‌گذاری یک سال بر اساس یک هدف مشخص سبب انسجام نیروها و وحدت آحاد جامعه برای حرکت به سوی هدفی خاص شده و هدف‌گذاری موجب  جلوگیری از به هدر رفتن وقت و نیرو می شود.به دنبال هدف‌گذاری برنامه‌ریزی مطرح می‌باشد، زیرا برای رسیدن به هدف باید برنامه‌ریزی و تاکتیک و ابتکار عمل وجود داشته باشد.از این رو نام‌گذاری امسال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، صرفا یک نام‌گذاری نیست بلکه هدفی است که در پی آن فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی باید انجام گیرد و به دنبال آن از سوی افراد جامعه و مسئولان کشور با هر نقش و هر مسئولیتی قدمی رو به جلو برداشته شود.

«پیشرفت اقتصادی»، «اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی»، «جهش‌های علمی به‌معنای واقعی»، «عدالت قضایی و اقتصادی» و از همه مهم‌تر، «ایمان و معنویت» آرزوهای بزرگی هستند که به فرموده رهبر معظم انقلاب تحقق آن مشروط به همکاری، همدلی و صمیمیت دوسویه دولت و ملت است، از جمله  افق‌های پیش رو و آرزوی‌های دست یافتنی از منظر رهبر معظم انقلاب در سال 94 برای ملت، پیشرفت اقتصادی است، یکی از موانع پیشرفت اقتصادی قاچاق کالا است، چرا که  پیشرفت اقتصادی به رونق تولید و چرخش چرخ کارخانه‌ها و صنایع تولیدی محقق می‌شود و این مهم با حجم گسترده قاچاق کالا به کشور با مشکل مواجه کرده است .

از طرفی چرخ صنایع تولیدی به‌دست ملت خواهد چرخید! تندی، کندی توقف و... همه در گروه اراده و تصمیم جامعه است. چرخ‌های کارخانه‌ها آن گاه به گردش در می‌آیند که صادرات افزایش، واردات کاهش، قاچاق کالا مهار شود، تولیدات داخلی متقاضی داشته باشد و مصرف کنندگان با همه کاستی‌های احتمالی مصرف کالای داخلی را بر خارجی ترجیح دهند. در این صورت است که قاچاق کالا دیگر معنایی ندارد و اصولا اگر متقاضی برای کالای قاچاق نباشد، عرضه ای نخواهد بود! 

اکنون دیگر حجت تمام است؛ رهبر فرزانه انقلاب با تشخیص درست نیاز واقعی امروز جامعه دولت و ملت را به همکاری و هم‌زبانی صمیمی‌تر از گذشته فراخواندند.دولت‌مردان می‌بایست بیشتر از گذشته برای رفاه  مردم، رونق اقتصادی، رفع بیکاری و کاهش فشارهای اقتصادی تلاش کنند و ملت نیز با درک شرایط حاد اقتصادی ناشی از بحران‌های بین المللی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان زمینه برنامه‌ریزی اصولی برای رشد و توسعه همه جانبه کشور فرام کنند.

اگر خواهان پیشرفت اقتصادی، شکوفایی تولید و رفع بیکاری در کشور هستیم، که هستیم برای سال 94 تصمیم بگیریم استفاده از کالای خارجی را به حداقل ممکن کاهش دهیم! هدف ما رسیدن به قله در همه زمینه ها به‌ویژه قله پیشرفت اقتصادی است، ما در طول 36 سال استقرار نظام اسلامی سدهای بزرگی را شکسته و گردنه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و شکی نیست که با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت به قله می رسیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
ابراهیم محمودزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی