همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی

راهکارهای تقویت و تعمیق همدلی و هم زبانی

همدلی وهمزبانی
حضرت علی (ع) راه تحقق جامعه همدل را درک متقابل وظایف، خیرخواهی و نصیحت، یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر می دانند.مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۴ را با عنوان “دولت، ملت، هم دلی و هم زبانی” نامگذاری کردنددر شعار امسال، همدلی نماد هماهنگی های باطنی است و همزبانی نماد هماهنگی های بیرونی است. قلمرو این هم دلی و هم زبانی، همه میدان‌هایی است که پیشرفت کشور و تحقق عدالت و گسترش معنویت، به آن نیاز دارند .اگر چه رابطه و حقوق بین دولتمردان و مردم ، امری دو سویه است، اما به حکم قاعده ی منطقی «الناس علی دین ملوکهم » وظیفه ی دولتمردان در این امر سخت تر از مردم و رسانه ها است.از این حیث، افزودن پسوند «هم زبانی» در عنوان سال،می تواند دلالتی دال بر این بخش از منازعاتی باشد که در سال های اخیر رخ داده است.
پیوندهای روزانه
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی، مشکل این حوزه را در همدلی عنوان کردند؛ به این معنا که کشور در حوزه عمل به اقتصادمقاومتی، با مشکل مواجه است ( کشور به لحاظ اقتصادی در حال طی مرحله گذار به سوی اقتصادی مقاوم و پیشرفته است).در این ارتباط جایگاه و نقش همکاری و همدلی دولت و ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی اهمیت به سزایی دارد، چه اینکه معظم له این همدلی و هم زبانی را به عنوان یکی از شروط پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه ای و ... مطرح فرمودند وحل مسئله هسته‌ای آسان را بهره گیری از ظرفیت داخل بر شمردند.

فلذاست که پیروزی نهایی،مستلزم مقاومت جدی مسئولین است و پایداری دولت در مقابل زیاده خواهی دشمنان (که آوردگاه کنونی آن میز مذاکرات هسته‌ای) بوده و به میزان اعتمادی که به استواری ملت دارد.حال سئوالی که مطرح است این که چرا همدلی در این عرصه وجود ندارد که رهبری صریحاً آن را مورد تاکید قرار داده اند.


-  به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم تحقق اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی، عدم توجه همه بدنه جامعه اعم از دولت و مردم به الزامات آن است کما این که وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌شود نگاه همه معطوف به بسیج و سپاه می شود گویی که وظیفه و تکلیف در این حوزه، صرفاً متوجه این دو نهاد است و بس!

-  دومین دلیل نیاز و ضرورت مقاومت جدی مسئولین است و پایداری دولت در مقابل زیاده خواهی دشمنان (که آوردگاه کنونی آن میز مذاکرات هسته‌ای) بوده و به میزان اعتمادی که به استواری ملت دارد.

-  دلیل بعدی که رهبری هم به آن اشاره کردند؛ اینکه راه حل علاج کشور در شرایط فعلی صرفه جویی و رعایت اولویت هاست، کمبود منابع نمی تواند بهانه و مجوزی برای شانه خالی کردن از کار و فعالیت باشد.

-  توجه همگانی به مفهوم و شرایط فعلی کشور یعنی اینکه ؛ کشور دچار یک جنگ اقتصادی تمام عیار تحمیلی از سوی دشمنان ملت است، زیرا می‌دانند این حرکت(اقتصاد مقاومتی)، درست نقطه‌ مقابل منافع سرمایه‌داری تحت حمایت صهیونیست و کمپانی‌های ظالم و خون‌خوار دنیاست.

-  بی تردید نقطه امید و اتکای دشمنان ملت و نظام نه در وابستگی کشور به خارج و یا موفقیت تحریم‌های اقتصادی، بلکه ناکارآمدی‌هایی است که در درون اقتصاد ایران وجود دارد که برخی از مؤلفه‌های آن عبارتند از: نامناسب بودن الگوی مصرف و تولید و نامطلوب بودن الگوی مدیریت اقتصادی...

کلام آخر اینکه موفقیت نهایی در این جنگ نابرابر به فضل الهی زمانی نصیب ملت ایران خواهد شد که یکی از مقدمات مهم آن (همدلی در حوزه اقتصاد مقاومتی ، استفاده از ظرفیت داخلی و صرفه جویی در امور کشور یا به عبارتی کار به عمل برآید  نه به سخندانی نیست) سرلوحه کار هم باشد و بس..

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۱
ابراهیم محمودزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی